Monday 16 April 2012

Ziarah Langkawi



Actually, saya pegi Langkawi ni minggu lepas lagi... tapi tak sempat nak masukkan entri ni.... Bukannya apa, seminggu dua ni kesibukan melanda memandangkan banyak program yang nak diuruskan... 

Abis ja program bersama Wanita IKRAM pada hari Jumaat (entrinya klik kat sini)... saya, suami dan Yusof pegi ke Langkawi bersama-sama mertua untuk menziarahi sepupu mak mertua saya yang dimasukkan ke wad di Hospital Langkawi.... bukan untuk jalan-jalan yer... pegi balik hari.....

Kami bertolak dari rumah lebih kurang jam 8.00 pagi... sampai kat jeti Kuala Kedah dapat tiket 9.30 pagi.... so, agak lama jugak menunggu bot.... lebih kurang sejam, baru kami bertolak ke Langkawi....
Bekal roti berintikan milo... Habis dimakan Yusof kat Terminal Kuala Kedah.... 
Sebelum bertolak ~ posing kat dalam bot.....
Yusof dan Toknya....
Sampai kat Langkawi lebih kurang pukul 11.00 pagi.... Dari Jetty Point, kami terus bertolak ke Hospital Langkawi untuk menziarah Abang Pak Cik Awang.... Saya sendiri pun tak pernah bertemu dengan Pak Ngah sejak kahwin.... ni la first time berjumpa.... Pak Ngah sebelum ni masuk ICU sebab asthma.... tapi semasa kami menziarah, Pak Ngah dah agak stabil.... Sebelum ni hanya makan melalui tiub....


 kat Hospital Langkawi.....


Yusof try kerusi urut@Hospital Langkawi


Selepas menziarah Pak Ngah, kami ke Padang Matsirat sebelum bertolak ke Kedawang untuk menziarah ibu saudara suami.....
Yusof n Tok Wan@Padang Matsirat
Kami bergerak ke Kuah lebih kurang jam 4.30 petang..... Sampai di Jetty Point, sempat jugak saya shopping....hehehe ~ just beli pemanggang jenama HIG... sebab brand Vantage mahal sikit.... lebih kurang RM 90/-... saya beli yang murah je... lebih kurang RM 70/-
ni la pemanggangnya....
Menunggu bot bergerak ke Kuala Kedah ~ dan lagi menelepon tu....

Tiket ke Kuala Kedah jam 6.30 petang.... Alhamdulillah.... kami selamat sampai kat Kuala Kedah lebih kurang pukul 8.00 malam... Walaupun perjalanan hari ini agak meletihkan~memandangkan keesokannya saya kerja, namun hajat untuk ziarah Pak Ngah dan Mak Ndak terlaksana juga....




No comments:

Post a Comment