Thursday 27 December 2012

Selamat Ulang Tahun ke 6...

Selamat Ulangtahun Kelahiran buat Yusof....

Tanggal 24 Disember 2012 genaplah usia Yusof enam tahun... Just adakan sedikit jamuan tanda kesyukuran pada 25 Disember.... 24 haribulan keja, jadi tak sempat nak prepare apa-apa pun untuk jamuan tu... dah bagitau Yusof untuk buat jamuan tu pada 25 haribulan, dan Yusof pun redha ja dengan kesibukan umminya... walid Yusof pulak keja petang pada 25 haribulan... 

Sebenarnya bagitau Yusof nak buat jamuan tu pada 25 haribulan supaya sempat la nak buat kek untuk dia... Tapi, kita hanya merancang... Allah lebih hebat lagi perancangannya... Kebetulan pada 25 haribulan, Kak Cik Nisah ~sepupu suami~ telah pergi tak kembali... Jadi, pagi tu memang kalut sikit... Selepas selesai jenazah dibawa ke masjid, barulah saya dan suami sempat ke market untuk membeli bahan-bahan masakan... Akhirnya, kek pun saya beli kat Tesco ja... 


ni la rupa kek yang saya beli...

Tapi, nasib baik la sepupu saya ~Tiqah~ buat kek coklat untuk Yusof... kalau nak harapkan kek yang dibeli tu macam tak berapa nak cukup... kecik ja kek tu.... deco ja yang lebihnya... tapi Yusof suka sebab ada belon kat atas kek...
kek coklat air tangan Mak Njang Tiqah...
Menu untuk jamuan mengikut perancangannya; bihun goreng dan bubur chacha... tapi, alhamdulillah... banyak juga menu tambahannya... ada cekodok pisang, bengkang kacang, kuih gunting, jagung manis dan yang lain tu saya beli ja....

Menu yang paling top dah tentu la jagung manis... sampai takdan nak snap pic~sat ja dah abih...





Bihun goreng ni macam biasa la... masak ramai-ramai (bukan saya la yang masak).... semua mai tolong~ Ngah Dah, Ngah Yah, Mak Lang, Mak Teh, Tiqah, Amer pun ada sekali.... takdan nak snap pic ja...

Cekodok air tangan Ngah Dah... Kuih gunting pulak air tangan Ngah Yah... Bubur Chacha+Jagung air tangan bonda saya... bengkang kacang hijau pulak air tangan Long An....


Sebelum mula sesi jamuan... tahlil ringkas dan doa dibacakan oleh Pak Long Man...  






Ok... sesi potong kek...









Saiful Rizan with Shifak....


Ishak Alrawa posing kat atas meja...





Shifak....



Maisarah with Ndak Toh...




Ishak dok tayang gigi yang baru tumbuh...
Cikgu Rose & Cikgu Farah...


No comments:

Post a Comment